Surplus draagt maaltijdenservice over
Vanaf 1 december 2025 draagt Menu Surplus de maaltijdbezorging aan huis over aan Stichting Social Catering. U blijft uw maaltijden gewoon ontvangen, alleen dan van een andere leverancier.
Hieronder leest u de antwoorden op veelgestelde vragen.
Verandert er iets aan mijn maaltijdbezorging?
Nee, u hoeft zich geen zorgen te maken. U blijft gewoon uw koelverse maaltijden aan huis ontvangen, zoals u gewend bent. Alleen de organisatie die dit regelt, verandert:
- Stichting Social Catering neemt de administratie, coördinatie en bezorging van ons over.
- Vermeulen Catering gaat voortaan uw maaltijden bereiden. De kwaliteit blijft hetzelfde als nu.
Moet ik mij ergens opnieuw voor aanmelden?
- Wij zorgen ervoor dat uw gegevens veilig worden overgedragen aan Stichting Social Catering. Daarvoor hoeft u zelf niets te doen.
- Wel zal Stichting Social Catering u vragen om een nieuw incasso-formulier in te vullen. Zo betaalt u voortaan aan Stichting Social Catering en niet meer aan Surplus. U ontvangt dit formulier vóór 1 december vanzelf bij uw maaltijdbezorging.
Hoe bestel ik straks mijn maaltijden?
U bestelt uw maaltijden eenvoudig via een menuformulier. Het formulier voor uw eerste bestelling bij Stichting Social Catering ontvangt u vóór 1 december vanzelf bij uw maaltijdbezorging.
Veranderen de kosten van de maaltijd?
De prijzen blijven voorlopig ongeveer hetzelfde. Als er in de toekomst iets verandert, laat Stichting Social Catering dat altijd eerst aan u weten.
| Prijzen 2025 | De prijs die u nu betaalt (aan Surplus) | De prijs die u vanaf 1 december 2025 betaalt (aan Stichting Social Catering) |
| Voorgerecht | € 1,25 | € 1,20 |
| Hoofdgerecht | € 8,36 | € 8,30 |
| Nagerecht | € 0,99 | € 1,20 |
Blijven de bezorgtijden hetzelfde?
De vaste bezorgmomenten van Stichting Social Catering zijn maandagochtend, woensdagochtend en vrijdagochtend, tussen 09.00-12.00 uur:
- De maaltijden voor maandag en dinsdag worden op maandagochtend bezorgd.
- De maaltijden voor woensdag en donderdag worden op woensdagochtend bezorgd.
- De maaltijden voor vrijdag, zaterdag en zondag worden op vrijdagochtend bezorgd.
Op het bestelformulier geeft u zelf aan op welke dag of dagen u uw maaltijd(en) bezorgd wil hebben.
Wie bezorgt straks mijn maaltijd?
De nieuwe leverancier neemt de maaltijdbezorging over en ook de vrijwilligers die nu de maaltijden bezorgen (als ze dat zelf willen). Sommige vrijwilligers gaan misschien ergens anders werken. De kans is groot dat uw vaste bezorger gewoon uw maaltijden blijft bezorgen.
Bij wie kan ik terecht als ik vragen heb?
Tot 1 december 2025 kunt u met vragen terecht bij de klantenservice van Surplus:
- Telefoon: 076 – 208 22 00
- E-mail: klantenservice@surplus.nl
Na 1 december 2025 kunt u contact opnemen met Stichting Social Catering als u vragen heeft. Zij zijn bereikbaar via:
- Telefoon: 085 – 488 26 29
- E-mail: info@stichtingsocialcatering.nl