Personenalarmering en sleutelkluis

Wilt u zo lang mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen? Dan is het belangrijk dat u zich veilig voelt en dat in geval van nood de juiste zorg en hulp geregeld wordt. U kunt dan bijvoorbeeld gebruik maken van personenalarmering of een sleutelkluis.

Personenalarmering

Personenalarmering maakt dat er altijd iemand bereikbaar is in noodsituaties. Een veilig gevoel, niet alleen voor u, maar ook voor uw partner of familie. U geeft de contactpersonen op die in geval van nood kunnen worden opgeroepen en toegang hebben tot uw woning, bijvoorbeeld een familielid of buurvrouw. U krijgt een alarmtoestel bij u in huis met een draadloze alarmknop die u als een ketting om uw hals of als een armband om uw pols kunt dragen. Gebeurt er iets met u, heeft u hulp nodig en kunt u zelf de telefoon niet bereiken? Dan drukt u op de alarmknop en krijgt u via uw alarmtoestel contact met een medewerker van de alarmcentrale. Deze medewerker kan op dat moment met u spreken. Bij de alarmcentrale verschijnen de noodzakelijke gegevens op het scherm, zodat één van de contactpersonen kan worden gewaarschuwd. Deze persoon komt zo snel mogelijk naar u toe om hulp te bieden.

Veilige sleutelkluis

U kunt ook gebruik maken van de CKey-Pin, de veilige deurkluis van Focuscura. Met de cijfercode kan uw zorgverlener, familie of huishoudelijke hulp het sleutelkluisje openen, waar uw sleutel in zit. U bepaalt zelf met wie u de code deelt. Zo weet u zeker dat alleen mensen die u de toegangscode hebt gegeven toegang kunnen krijgen tot uw woning.

Personenalarmering of sleutelkluis aanvragen?

Voor de personenalarmering en de sleutelkluis werkt Surplus samen met FocusCura, leverancier van slimme zorginnovaties. FocusCura installeert de apparatuur en draagt zorg voor het onderhoud. Tevens verzorgt FocusCura de administratie en de incasso van het maandelijkse abonnement. Bekijk hier het tarievenoverzicht van 2020.

Wilt u personenalarmering en/of de Ckey-Pin sleutelkluis aanvragen, dan kunt u dit aanmeldformulier invullen en opsturen naar het vermelde adres. Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met de Klantenservice van Surplus: 076 – 208 22 00 of klantenservice@surplus.nl.

Wijzigingen doorgeven

Wilt u een wijziging van uw abonnement doorgeven, bijvoorbeeld een verhuizing of een beëindiging, dan kunt u bellen met FocusCura 030 – 692 70 50. Ook als u vragen heeft, kunt u met dit nummer bellen.